23 Eylül 2008 Salı

kışa hazırlık

Tüm arıcı arkadaşlara selam. Uzun zamandır bloğuma bir şey yazmamıştım. Ancak sık sık blogları dolaşıyor ve bilgi almayı ihmal etmiyorum. İstifade de ediyorum. Bu konularda fazla tecrübem olmadığı için pek yazmıyorum. Önceki gün arılarımı kontrol ettim. Varova ilaçlaması yaptım. Takip edecek bu ilaçlama ama ilk ilaçlamada bile bir çok varova ölmüş olduğunu gördüm. Çok miktarda sarıcalı arı var. diğer arılarla beraber kovana girip çıkıyorlar. Bu gün kovan giriş deliklerini daraltttım ve arılığın orta bir yerinde düz bir mermerin üzerine fare yakalama jeli sürdüm bir saatin içinde yüz civarında sarıcalı yakalandı. Birde kocaman eşek arısı. Eşek arısı kovanların girirşi dar olduğu için içeri giremiyor ancak girişteki veya suya gelen arıyı kaptığı gibi alıp götürüyor. Enteresan bir hayvan. Jele yapışan daha iflah olmuyor. Ayrıca pet şişelerin dar kısmından keserek ters çevirdim ve içine tavuk ciğeri attım. Sarıcalılar onlarıda ziyaret etti ve giren çıkamadı. Bir kaç güne kadar bayağı sarıcalı telef olacağa benziyor. Bu bilgileri hep bloglarda yazan değerli arıcı arkadaşlardan öğrenmiş oldum. Tekrar hepsine teşekkür ediyorum. Günlü yumurta yok gibiydi takviye şurubu vermeye başladım. Yağmurdan sonra polen de gelmeye başladı. İnşallah kışa genç işçi arı ile gireriz. Bu arada hemen hemen hiç erkek arı görmedim sayılır. Ana değiştirmeye kalksa kovan ananın çiftleşme şansı yok gibi. Arı kuşlarının sesini bu gün pek duymadım herhalde göç etmeye başladılar. Ayrıca fazla çerçeveleri aldım ve üzeri ile etrafını naylonla sararak alttan kükürt yakmak suretiyle güveye karşı koruma altına aldım. Baharda çok işe yarayacaklar. Bazı arıcı arkadaşlar tuzluyorlarmış ben denemedim. Bazı arıcı arkadaşlar da çerçevelerin altına ve üstüne kekik otunu seriyor ve öylece bırakıyorlarmış güveye karşı . Faydasının olduğunu söylüyorlar. Bu konuda da yeni gelişmeleri tecrübeli arıcılardan öğreneceğiz inşallah. Bütün arıcı arkadaşların yaklaşmakta olan Kadir gecelerini ve Ramazan Bayramlarını tebrik ediyorum.

1 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

arıcılıktaki yeni hayatınızda başarılar dilerim
başarılar temennisi ile